آخرین اخبار

لارگانی: کمبودها و بی‌عدالتی‌هایی که در بحث سرانه ورزشی وجود دارد به سجادی برنمی‌گردد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید ورزش خود را از سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی جدا کنیم و مسائل سیاسی را در ورزش نیاوریم.

اشتراک گذاری
06 تیر 1402
کد مطلب : 5808

سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس درخصوص جلسه نمایندگان مجلس با مدیران و مسئولان وزارت ورزش و جوانان گفت: جلسه‌ای از طرف وزارت ورزش و جوانان دعوت شده بودیم. مدیران وزارت‌خانه و مدیران استان اصفهان در این جلسه حضور داشتند و درباره پروژه‌های شهرستان فلاورجان صحبت شد. 

او ادامه داد: این کارگروه‌ها می‌تواند نارضایتی‌هایی که برخی همکاران در مجلس از وزارت‌خانه دارند، برطرف کند. برخی مواقع سوء تعبیرها و کوتاهی‌هایی که در احداث و تکمیل پروژه‌ها شده، باعث می‌شود برخی همکاران ما نسبت به عملکرد وزارت‌خانه اعتراض داشته باشند. نمایندگان هم برای خودشان درخواستی از وزارت‌خانه ندارند. یکی از تاکیدات اسلام، بحث اهمیت به ورزش است. اگر ما ورزش را در راس فعالیت‌های خودمان قرار دهیم، خیلی از معضلات اجتماعی ما برطرف می‌شود. وقتی زمینه برای جوان ما فراهم باشد و نیروی جوانی خود را در میادین ورزشی تخیله کند، دیگر دنبال مسائل حاشیه‌‌ای نمی‌رود و باعث مشکلات نمی‌شود. 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با عملی شدن وعده‌ها، رضایت‌مندی‌ها افزایش پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: پیگیری نمایندگان برای تکمیل پروژه‌های ورزشی در استان‌ها و شهرستان‌ها است. اگر این کارگروه‌ها ادامه داشته باشد و بخشی از وعده‌ها عملی شود، قطعا باعث رضایت‌مندی همکاران و مردم و جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: نکته‌ای که همکاران ما از آن گله دارند، این است که پروژه‌های ورزشی عادلانه در سطح کشور تقسیم نشده است و برخی استان‌ها، بیش از یک و نیم متر سرانه ورزشی‌شان است و برخی استان‌ها سرانه ورزشی‌شان خیلی پایین است. اگر استان اصفهان را مد نظر بگیرید، با وجود اینکه به عنوان استان برخوردار از آن یاد می‌شود اما سرانه ورزشی مرکز استان اصفهان نسبت به خیلی از استان‌ها پایین‌تر است. 

لارگانی درخصوص وضعیت سرانه‌های ورزشی استان‌ها و شهرستان‌های کشور افزود: سرانه ورزشی نجف‌آباد که ۳۵۰۰ شهید دارد و دین خود را به نظام ادا کرده، نسبت به جاهای دیگر پایین‌تر است. خود شهرستان فلاورجان، سرانه‌ ورزشی‌اش در زمانی که من در مجلس هشتم شروع به کار کردم، ۰.۱۵ متر بوده است و با وجود اینکه سرانه‌هایی به این شهر اضافه شده است، ولی هنوز به نیم‌ متر نیز نرسیده است. این ناعدالتی‌ها مشکل ایجاد می‌کند و اعتراضاتی را درپی خواهد داشت.

او تاکید کرد: باید برنامه‌ریزی‌ها نسبت به گذشته بهتر شود تا رضایت‌مندی مردم شکل بگیرد. نمایندگان، نمایندگان مردم هستند و از حق آن‌ها دفاع می‌کنند و اگر مصاحبه‌ای می‌کنند، برای خواسته‌های مردم به ویژه جوانان است، چون جوانان به ورزش روی می‌آورند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی درباره توزیع سرانه ورزشی و سرمایه‌گذاری شرکت‌های صنعتی روی ورزش گفت: قطعا این کمبودها و بی‌عدالتی‌هایی که در بحث سرانه ورزشی وجود دارد، به آقای سجادی برنمی‌گردد. نمی‌گویم وزیر نباید پاسخگو باشد اما بحث بر سر این است که برخی اوقات صنایعی که در برخی استان‌ها است، پروژه‌های ورزشی را برای تیم‌های خودشان احداث می‌کنند. شاید برخی اوقات دیگران هم استفاده کنند اما این در آمار می‌آید.

لارگانی گفت: در برخی استان‌ها، نیروهای نظامی هم برخی سالن‌ها را احداث کرده و سرانه ورزشی آنجا را افزایش داده است. امروز ما در زمانی زندگی می‌کنیم که برخی آمار و ارقام‌ها را می‌توانیم با فشار دادن چند دکمه به دست بیاوریم. با سامانه‌هایی که تعریف شده است و آمارش در وزارت‌خانه هم است، می‌توان کارهایی را پیش برد. 

لارگانی درخصوص هم‌افزایی دولت و مجلس با توجه به در پیش بودن رویدادهای مهم ورزشی خاطرنشان کرد: ما باید ورزش خود را از سیاست‌زدگی و سیاسی‌بازی جدا کنیم و مسائل سیاسی را در ورزش نیاوریم. ورزش می‌تواند نماد جمهوری اسلامی باشد و در میادین مختلف و ورزش‌های میدانی و رزمی و ورزش‌های تک‌نفره، جوانان وقتی مدال می‌آورند، نام جمهوری اسلامی ایران، طنین‌افکن می‌شود و می‌تواند تاثیرگذار باشد. با همین ورزش و میادین ورزشی، می‌توانیم انقلاب خود را صادر کنیم.

وی افزود: این به شرطی است که کسانی که از طریق ورزش جایگاهی به دست می‌آورند با پول این نظام به جایگاهی می‌رسند، خدایی ناکرده به نظام خیانت نکنند و در مقابل نظام نایستند.

او در پایان گفت: در میادین ورزشی، وقتی دختران ما با حجاب کامل می‌روند، این تبلیغ اسلام است و این می‌تواند خیلی تاثیرگذار باشد. باتوجه به اهمیت بازی‌های آسیایی و اهمیت المپیکی که پیش رو داریم و سهمیه‌هایی که وجود دارد، باید اختلافات را کنار بگذاریم و تعامل داشته باشیم تا بتوانیم در میادین ورزشی به موفقیت برسیم. با همراهی و همدلی خیلی کارها حل می‌شود. اگر سوالات نمایندگان باعث تضعیف وزارت ورزش و جوانان و تضعیف روحیه ورزشکاران شود، باید کاری کنیم تا در بازی‌های آسیایی، با آرامش بیشتری پیش برویم تا جوانان ما در میادین ورزشی افتخار‌آفرینی کنند چون جوانان نشان دادند که توانایی رسیدن به جایگاه قهرمانی را دارند. 

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + ده =